birou

Cutie de Carton Infrumusetata

13:00

Am o mulţime de cutii de pantofi sau cutii de carton în care am primit comenzile făcute online şi pe care nu le pun în tomberonul pentru reciclare încă, deoarece le mai găsesc şi alte întrebuinţări. Cutiile care au culoarea aceea maro caracteristică îmi plac, pentru că le las aşa şi doar să le adaug o etichetă drăguţă. Problema era că stăteam şi mă gândeam ce voi face cu cele colorate care nu se asortează cu decorul din cameră sau care pur şi simplu au un design urât. Având în vedere faptul că pe langă aceste cutii aveam aşezate şi ambalaje de la buchete de flori pe care speram să le utilizez într-o zi, am venit cu aceasta idee de a decora cutiile. Să nu mai spun faptul ca o cutie de carton frumos aranjata de la ikea sau pepco costa în jur de 30 de lei deci de ce să nu realizez una acasă din materiale pe care deja le deţin si pe care le pot recicla.
De asemenea, dacă doriţi şi alte idei de decoraţiuni realizate din materiale pe care este posibil să le aveţi deja în casă, gasiţi aici(click pe roz) mai multe idei.
Spor la lucru!

Materiale necesare:



  • cutie de carton (poate fi o cutie de carton mai mică sau mai mare nu cred că are importanţă sau pur ÅŸi simplu o cutie de pantofi pe care doriÅ£i să o utilizaÅ£i pentru a depozita anumite lucruri)
  • hârtie colorată (eu am folosit ambalaje de la buchetele de flori pe care le-am păstrat, presupun ca puteÅ£i folosi orice alt material)
  • pistol de lipit È™i batoane de silicon(eu am utilizat doua batoane mari È™i nu am lipit decât pe margini)
  • foarfecă
  • creion(dacă nu aveÅ£i la îndemână un creion cred ca puteÅ£i utiliza ÅŸi un pix sau un marker dar va trebui să aveÅ£i grijă ÅŸi să desenaÅ£i pe interiorul hârtiei astfel încât să nu fie vizibil)
  • rigla (în funcÅ£ie de cât de mare este cutia va trebui să fie ÅŸi rigla dar cred că vă puteÅ£i descurca ÅŸi cu o riglă normală)

În loc de hârtie colorată se poate utiliza o bucată mai veche de material pe care doriţi să o reciclaţi(va trebui întinsă foarte bine pe cutie pentru a nu arăta inestetic), hârtie de împachetat cadourile, coli albe de hârtie, fetru sau orice alt material.
În cazul în care nu deţineţi un pistol de lipit se poate utiliza aracet sau un baton de lipici (în cazul în care lipiţi hârtie pe cutia de carton), bolduri sau piuneze (în cazul în care utilizaţi un material sau fetru pentru a decora cutia), capsatorul(dar va trebui să aveţi grijă să realizaţi un model, altfel capsele vor fi vizibile şi nu vor arăta prea atrăgător) sau orice altă modalitate de lipit. În acest moment nu îmi vine nicio altă idee dacă ați găsit şi alte modalităţi de a atașa materialele de cutia de carton vă rog sa le scrieţi în comentarii.


Ce aveţi de făcut :

În primul rând va trebui să verificaţi dacă materialul este suficient şi veţi face acest lucru desfăşurând materialul pe un spaţiu de lucru şi înfăşurând cutia de la baza până în interior cu materialul sau hârtia respectiva. După ce sunteţi siguri ca materialul este suficient va trebui să aranjaţi cutia la mijlocul materialului şi sa trasaţi conturul acesteia cu creionul la fel ca în imaginea numărul 1. de mai sus.
Următorul lucru pe care îl aveţi de făcut este să măsuraţi disanţa de la marginea materialului pana la una din laturile cutiei(liniile pe care le-aţi trasat) şi să trasaţi o linie până la capătul materialului din colţul cutiei la fel cum este arătat în imaginea numărul 1. de mai sus. Mai exact liniile punctate din imaginea numărul 1. de mai sus sunt liniile pe care urmează să le trasați iar distanţa de la o latură a cutiei va trebui să fie egală cu lungimea liniei punctate paralela cu acea distanţă.
După ce liniile punctate au fost trasate pentru toate colţurile dreptunghiului la fel ca în imaginea numărul 1. va trebui să decupaţi liniile punctate la fel cum se vede în imaginea numărul 2. dar va trebui să decupaţi cu 0.5 cm mai mult în exterior decât este linia punctata. Dacă aţi decupat corect va trebui să aveţi o formă asemănătoare cu cea din imaginea numărul 2. de mai sus.De asemenea, încercaţi să nu distrugeţi prea mult nici părţile pe care le decupaţi deoarece eu le-am lipit pe interiorul cutiei pe acelea.
În continuare, va trebui să lipiţi materialul de cutie. Eu am avut o problema în momentul în care m-am apucat de lipit am descoperit că se lipea de cutia de carton deoarece aceasta era vopsita si lucioasă , astfel a trebuit să șlefuiesc cu pila toata cutia pe exterior. Foarte frumos... deci în cazul în care aveţi aceeaşi problema va trebui să şlefuiţi cutia cu o pilă foarte abrazivă. Să nu uitaţi să folosiţi mânuşi în momentul în care faceţi acest lucru pentru ca vopseaua de pe cutie se ia peste tot, puteţi vedea pe instagram(click pe roz) ce probleme am avut eu, de asemenea, acolo puteţi vedea alte idei de decoraţiuni sau produse naturale.
Eu am început să lipesc mai întâi hârtia pe fundul cutiei şi am făcut acest lucru treptat după cum se vede în imaginea numărul 3. de mai sus. Astfel, am pus lipici pe o porţiune destul de mică din cutie (vreo 3 cm) şi am lipit şi într-o parte şi în alta a cutiei în acelaşi timp pentru a nu trage prea mult de material într-o parte. În acest fel vă asiguraţi că respectaţi lungimea cutiei şi nu veţi rămâne fără material de lipit la sfârşit daca aţi măsurat bine. De asemenea, am uitat să specific faptul că eu am pus lipici doar pe marginea cutiei după cum se vede în imaginea numărul 3. de mai sus, pentru că mie mi s-a părut suficient aşa, acum depinde de lungimea cutiei şi de cum vă descurcaţi cu lipitul, dacă doriţi să fiţi mai siguri va trebui să lipiţi toată suprafaţa de la baza cutiei.
După ce materialul a fost lipit pe fundul cutiei, urmează să facem acelaşi lucru şi cu părţile laterale ale cutiei. Dacă partea de la baza cutiei a fost lipită corect veţi avea material la fix pentru marginile cutiei. În cazul în care materialul este mai mic într-o parte nu este nicio problemă puteţi completa la sfârşit cu ceea ce a rămăs din material în momentul în care l-aţi decupat iar dacă este prea mică bucata rămasă neacoperită puteţi folosi cutia cu partea cealaltă. Pe părţile laterale ale cutiei eu am lipit la fel doar marginile după cum se vede în imaginea numărul 4., de asemenea va trebui să lipiţi şi marginile de sus şi de jos când ajungeţi la acestea.
La mine materialul pe care l-am avut a fost suficient pentru a-l putea lipi şi în interiorul cutiei, dar eu am făcut acest lucru la sfărşit. Pentru că am avut material să lipesc la interior doar pe lungimea cutiei pe părţile laterale mai înguste de la interiorul cutiei am lipit bucătile de material rămase după ce am decupat materialul. De asemenea, eu am mai avut o bucată de material rămasă şi am transformat-o si pe aceea într-o fundiţă pe care am lipit-o în partea din faţă a cutiei după cum se vede în imagine.

Daca v-a placut articolul nu uitati sa dati like paginii de facebook Simplu de Facut si sa va abonati la blog dand click pe link (click pe roz), daca articolul va ajuta si pe altcineva nu uitati sa distribuiti.

You Might Also Like

0 comentarii